Magyarország kormánya veszélyhelyzetet hirdetett ki a korona-vírus járvány gyors terjedésére való tekintettel.

A kialakult helyzet nehezen érinti a legtöbb céget, főleg a kisebb vállalkozásokat. Egyes cégek átálltak a távmunkára, míg mások kénytelen kényszerpihenőjüket tölteni. Mindeközben egyre többen már a jövőn gondolkoznak és cégük működésének átgondolásán, újraszervezésén dolgoznak vagy éppen eddig halogatott feladataikat pipálják ki ezekben a napokban. A leállás alkalmat adhat a régóta elmaradt jogi ügyek elintézésére, felülvizsgálatára.

Ha Ön is utóbbi csoportba tartozik, akkor íme 3 olyan ügy, amit akár karantén idején is online intézhet ügyvédnél:

1. ÜGY: CÉGMÓDOSÍTÁS

A https://www.e-cegjegyzek.hu/ oldalról név, cégjegyzék vagy adószám alapján ingyenesen letölthető a cégek cégkivonata. Érdemes ellenőrizni van-e elavult lakcím, telephely, e-mail cím, egyebek.

Amennyiben indokolt a cégmódosítás, úgy azt érdemes ilyenkor megtenni.

Megoldás: A cégbíróságokon nincs ítélkezési szünet, ráadásul a céges iratok elkészítése és a cégeljárás teljesen online működik, nem igényel személyes jelenlétet.

2. ÜGY: MEGLÉVŐ SZERZŐDÉSEK FELÜLVIZSGÁLATA

Csak 2019-ben 223 Magyar Közlöny jelent meg (www.magyarkozlony.hu). Ez statisztikailag azt jelenti, hogy 1,64 naponta új jogszabályok kerültek kihirdetésre. A változások követése nem egyszerű feladat a céges teendők mellett. Ráadásul a tapasztalatok szerint sok cég csak akkor döbben rá, hogy a szerződése régen elavult bekezdéseket tartalmaz, amikor szerződéskötés előtt egy partnere, vagy annak ügyvédje felhívja rá a figyelmét.

Érdemes most némi időt szentelni annak, hogy a szerződés minták felülvizsgálata.

Megoldás: A szerződések felülvizsgálata, átvilágítása, aktualizálása, a céges dokumentumok elkészítése online módon (e-mail, telefon) is intézhető, nem igényel személyes jelenlétet.

3. ÜGY: MEGHATALMAZÁS KÉSZÍTÉSE

Egyszemélyes ügyvezetésnél nem ritkán tapasztalható, hogy felkészületlenül éri a cégeket, ha az ügyvezető valamiért váratlanul nem tudja ellátni feladatát. A munkabérek kifizetése elakad, a folyamatban lévő ügyeket nem tudják befejezni. Az ügyvezető akadályoztatásának esetére kiváló jogi megoldások léteznek, amelyek közül talán a legkézenfekvőbb a meghatalmazás.

A meghatalmazásban részletesen kifejtésre kerül, hogy ki, milyen esetekben és milyen ügycsoportokban és milyen értékhatár tekintetében jogosult eljárni az ügyvezető (magánszemély) helyett, ezáltal folyamatossá tehető a cég működése. Egyébként ugyanez a megoldási mód érvényes a magánszemélyek hétköznapi ügyintézései (pl. banki, közüzemi, önkormányzati ügyek) tekintetében.

Megoldás: Telefonos konzultáció alapján elkészíthető a testreszabott meghatalmazás, amelynek aláírására elektronikusan kerülhet sor.

A fenti ügytípusok tekintetében jó hír, hogy ezeket az ügyeket a nem rég bevezetett jogszabályok alapján teljesen ONLINE (pl. Skype-on) is intézheti. (Megjegyzés: A felsorolt ügyeken kívül még számos más ügy is intézhető online).

Amennyiben további kérdése lenne a fentiekkel kapcsolatosan, készséggel állok rendelkezésére telefonon, e-mail-ben vagy Skype-on.


 

Elérhetőségek:

Tóth Renáta ügyvéd

30/711-8-115